Det viktigaste och mest värdefulla ett företag har är dess medarbetare. Utan dem så skulle verksamheten stå still eller inte utvecklas i rätt riktning. Därför är det också viktigt att kunna attrahera och behålla duktiga medarbetare.
I en alltmer föränderlig värld så måste också varje företagschef eller HR-ansvarig vara snabb och lyhörd. Nya normer, standarder, arbetsmetoder, förväntningar och krav dyker ständigt upp. Forskningen går i allt snabbare takt och kunskap behöver ständigt förnyas och uppdateras. Både ledning och personal behöver konstant lära sig nytt i en allt snabbare takt. Personalen måste uppdatera sin kunskap och kanske till och med lära sig nya kunskapsområden inom sin expertis. Företagsledning måste utveckla och tänka om vad gäller arbetsmiljö, verktyg och ledarstil för att fortsätta attrahera och behålla relevant kompetens och skapa en trivsam arbetsmiljö. Även nya lagar, regler och avtal måste ses över; och det är inte alltid lätt att veta vad som är nytt och vilka förändringar som måste göras.
Den alltmer digitaliserade världen och människors förändrade vanor med IT ställer också nya krav att som arbetsgivare komma med nya och innovativa lösningar för personalfrågor. Då kan det vara behjälpligt att ha experter med sig som kan hjälpa till med att förstå behoven, marknaden och de nya verktyg och metoder som för att förbättra ens HR och Administration.
Vi på Reko Consulting är här för dig; vi hjälper dig med allt som rör HR och Administrationen. Vi hjälper dig att ta fram HR-strategier, organisationsstrukturer, ledarskapet, IT och teknologi för HR och Administration, vi ser över era avtal och hjälper er att skriva nya, tittar på kollektivavtal med mera.
Hos oss får du en partner som hjälper med både helheten och detaljerna; inget är för stort eller för litet för oss!